ȘTIRI

Bucătăria magică a copiilor de la ,,Ana și Copiii”

Text de Monica Tudorache

Cu Oana m-am întâlnit undeva în zona gării Basarab, pe o străduță umbrită de copaci înalți, în casa în care are sediul asociația Ana și Copiii. Așa cum implică numele, casa era plină de copii ce se jucau în curte, în adierea caldă a verii. Ei provin din familii care nu au o situație financiară atât de bună și au nevoie de un loc în care să se poată bucura de o masă caldă în fiecare zi, de ajutor la temele pentru acasă, de cursuri de engleză, calculator, de consiliere emoțională, rechizite, hainuțe și tot ce au nevoie pentru a merge la școală. Conform Eurostat, în România, anual, aproximativ 17% dintre copii, abandonează școala. Majoritatea fac acest lucru din cauza sărăciei.

Proiectul cu care Asociația ,,Ana și Copiii” participă la Swimathon, Bucătăria magică a copiilor de la ,,Ana și Copiii” are nevoie de 27.500 RON și e doar o parte din planul mare, de a construi Centrul de Excelență în Educație al Asociației. Acesta va funcționa în sectorul 3 al Bucureștiului și va primi zi de zi minimum 100 de copii cu nevoie de sprijin.

Este a treia oară când asociația participă la eveniment, iar Oana descrie experiența – mai ales că personal, e a cincea oară când se implică – ca pe o loterie. Nu știi niciodată ce primești, însă, de cele mai multe ori, dacă îți faci treaba bine, lucrurile se așază așa cum ar trebui. Puterea e, în mare parte, în mâinile înotătorilor – fundraiseri. Fiecare dintre ei  vine cu o rețea de oameni, vine cu un context specific și fiecare decide cât și cum o să se implice. Rezultatul e dependent în mare măsură de motivația intrinsecă a fiecărui înotător! E o oportunitate de care asociația profită an de an pentru a strânge bani. Evenimentul este pe lista lor mereu și pentru că reprezintă o portiță prin care poți recruta donatori si crea contacte noi, ceea ce e foarte, foarte important pentru un ONG. E important, din când în când, să apeși pe butonul de refresh și să îți dezvolți rețeaua.

Anul acesta, pentru asociația Ana și Copiii au înotat patru echipe, adică douăzeci de oameni. Micul lor secret la această ediție este că au vândut Swimathonul încă din prima luna a acestui an. Dincolo de donațiile individuale, au reușit să își asigure și sponsorizări din partea Teleperformance România, Adobe România și Oracle România, companii care au alocat și o mare parte dintre înotătorii – fundraiseri ai ,,Ana și Copiii”.

Înotătorii lor au decis că pot ajuta copiii care au atâta nevoie, pentru că iată cum din nou, viața e o loterie – și dacă unii sunt norocoși și au tot ce le trebuie, pentru alții drumul nu e la fel de ușor. Oana spune că selecția echipelor e mereu provocatoare, pentru că își dorește ca oamenii care se implică în a-i ajuta să fie niște eroi, niște exemple pentru acești copii și să se vadă implicarea lor.

Și așa s-a întâmplat anul acesta. Înotătorii- fundraiseri au devenit într-adevăr eroi ai copiilor, nu doar prin faptul că au sărit în bazin și au înotat, dar și prin faptul că au atras alături de ei peste 135 de donatori dintre prietenii, familiile, apropiații lor, reușind astfel să strângă până acum peste 90% din targetul setat.

Ziua evenimentului a fost momentul preferat al tuturor pentru că încurajările pe care oamenii din bazin le primesc nu se referă doar la înot, ci e o întreagă galerie ce îi inspiră Oanei că e posibil. Că e posibil să faci mai mult, că e posibil să reușești. Vrea ca fiecare persoană care participă pentru ei să înțeleagă realitatea acestor copii așa cum e ea, grea. Și să înțeleagă nevoile lor nu doar acum, ci pe termen lung.